La xerrada que ens van realitzar el dijous 10 d’octubre, la
van dura terme dues educadores de l’escola bressol de Tona, on ens van explicar
i exposar l’innovador projecte que han realitzat dins l’escola on treballen.
Aquest projecte és sobre la poesia, on tot l’equip docent, pares i altres
familiars van aportar tots els seus coneixements i implicació perquè
conjuntament fos un èxit.
El projecte sobre la poesia està destinat per a tots els
infants, des de l’aula de lactants fins als infants de dos anys, tot i que
també està encarat per als familiars. Aquest projecte es va iniciar realitzant
una pluja d’idees conjuntament i marcant un gran objectiu, que a partir de la
poesia, els infants l’escoltin tot gaudint-la mentre aprenen a participar, a
estimular la memòria, l’escolta, el gust de la paraula, la comprensió, etc.
El projecte el van encarar perquè hi hagués diferents
besants sobre la poesia, és a dir, diferents tipus de poesies, l’essència de la poesia on els infants
l’escolten i la gaudeixen, la poesia complementària, que és la que serveix per
treballar un tema en concret, etc.
A continuació, les dues educadores ens van exposar a davant
de tota la classe, com realitzen les sessions de poesia amb els infants. Ens
van esmentar que quan és l’hora d’explicar poemes, les educadores es posen un
davantal (creat per famílies i docents) ple de butxaques amb objectes que
s’amaguen dins d’elles. Els objectes que hi ha dins les butxaques, serveixen
per les poesies, és a dir, cada objecte, està relacionat amb una poesia. Dins
la classe, els infants també poden relacionar els objectes amb la poesia, a
partir d’unes targetes que es troben penjades a les parets a l’alçada dels
infants. Cada mestre/ educadora, pot escollir les poesies que vol treballar,
tot decorant també el racó de poesia que hi ha dins de cada aula.
Les sessions, estan formades per un ritual d’entrada i de
sortida, que consisteix en: ritual d’entrada: se’ls comunica als infants que
realitzarem poesia, esperant que tots estiguin atents i predisposats, un cop
tots estan preparats, l’educadora va traient els objectes i va recitant les
poesies, quant les butxaques queden buides, s’ha acabat la sessió. Ritual de
sortida: demanar als infants si els hi ha agradat.
Aquestes sessions, es treballen dos o tres cops per setmana
entre dos a trenta minuts. També es treballen amb els familiars a partir d’un
davantal que hi ha a l’entrada de l’escola on els familiars o infants poden
agafar les targetes que hi ha dins les butxaques on hi apareixen les poesies
recitades a classe perquè també les puguin treballar a casa. També hi ha
familiars que venen a recitar poemes a l’escola.
A continuació us deixem una de les nostres poesies preferides de la xerrada:
M'he comprat un elefant...
M´he comprat un elefant,
on el poso si és tan gran?
A la cuina no,
ni al corredor.
A la cuina no,
ni al corredor.
A l´escala cau
perquè és un babau!
M´he comprat un elefant,
perquè és un babau!
M´he comprat un elefant,
on el poso si és tan gran?
Al despatx tampoc,
Al despatx tampoc,
perquè és molt badoc.
On el posaré,
que hi quedi bé?
M´he comprat un elefant,
M´he comprat un elefant,
on el poso si és tan gran?
Dalt del meu terrat?
Dalt del meu terrat?
Hi farà un forat!
Si el duc al carrer,
Gemma Cabanillas, Cristina Calahorro i Lidia Badosa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada