Per una altra banda, quan parlem de pintura, parlem de color, hem de conèixer els colors i les seves classificacions:
- Primaris (colors base): magenta, groc, cian
- Secundaris (barrejant els colors primaris entre ells): violeta (groc + cian), taronja(groc + magenta) i verd (magenta + cian).
- Terciaris (barrejant els primaris i secundaris): marró (verd + magenta), groc verdós (gros + verd), vermell, taronja rogenc, magenta violat, blau violat, cian verdós...
- Neutres: blanc i negre
El tipus de pintura que es sol utilitzar a Infantil són les pintures o tempera líquida, preparades per a l’ús escolar, es netegen fàcilment.
Possibles activitats
Pintura de dits
A partir de l’any es pot deixar que els nens experimentin amb els dits i les mans. Ens permet estampar la mà, els peus o altres parts del cos. El fet de pintar amb la mà o els dits directament, s’anomena dactilopintura.
Pintura amb pinzell
A partir dels 3 anys es pot començar a introduir el pinzell.
Hem d’explicar com es fa servir el pinzell, que l’hem de netejar, guardar al seu lloc. Amb aquesta tècnica els infants desenvolupen la coordinació oculomanual (ull-mà) i exercita habilitats motrius, amb la qual cosa es dóna pas a la creativitat.
S’ha de deixar que experimentin lliurement amb els colors, que s’embrutin, que observin què passa amb la barreja de colors (ex: blau i groc) si els posem en contacte.
El regalim
La pintura ens ofereix moltes possibilitats, si hi afegim aigua podem treballar el regalim. Aquesta tècnica consisteix a posar pintures de diferents colors en pots i mostrar als infants com han de pressionar el pinzell per fer que surtin els regalims.
El degoteig
Per practicar la tècnica del degoteig només cal untar el pinzell en la pintura i deixar que aquesta llisqui fins a topar amb el paper o suport escollit. Aquí es pot observar què passa quan cau la gota i s’estavella contra el paper, com canvia de colors si al damunt d’una gota vermella hi cau una altra de blava, etc.
S’ha de posar un tros de paper sobre el terra i l’infant anar deixant caure les gotes dels pinzells. El degoteig permet exercitar el control muscular fent petits moviments amb el canell perquè el pinzell degoti.
Pintura bufada
Per a aquesta tècnica cal preparar pots amb pintures de diferents colors als quals s’afegeix aigua. Es tracta d’untar el pinzell i deixar que caiguin moltes gotes de diferents colors. Posteriorment, amb una canyeta es van bufant les gotes i s’observa com la pintura s’expandeix i deixa un rastre curiós.
Recomanació: Folrar les taules amb paper per no embrutar-les.
L’estampat
Per la tècnica de l’estampat s’han de preparar prèviament utensilis o objectes que serveixin de tampó o segell i que després s’estamparan sobre el paper. Es poden utilitzar fruites, com la pera o la poma obertes per la meitat, patates, esponges, taps de suro, fulles, taps d’ampolla, cordills, canyetes, llanes, etc.
Materials; pera, poma obertes per la meitat, patates, esponges, taps de suro, fulles, taps d’ampolla,.. etc
Les nostres activitats
Tot seguit us deixem un petit dossier amb les activitats de pintura que hem proposat nosaltres. podeu observar a qui pertanyen les fitxes a l'encapçalament de cada pàgina.
A partir de l’any es pot deixar que els nens experimentin amb els dits i les mans. Ens permet estampar la mà, els peus o altres parts del cos. El fet de pintar amb la mà o els dits directament, s’anomena dactilopintura.
Pintura amb pinzell
A partir dels 3 anys es pot començar a introduir el pinzell.
Hem d’explicar com es fa servir el pinzell, que l’hem de netejar, guardar al seu lloc. Amb aquesta tècnica els infants desenvolupen la coordinació oculomanual (ull-mà) i exercita habilitats motrius, amb la qual cosa es dóna pas a la creativitat.
S’ha de deixar que experimentin lliurement amb els colors, que s’embrutin, que observin què passa amb la barreja de colors (ex: blau i groc) si els posem en contacte.
El regalim
La pintura ens ofereix moltes possibilitats, si hi afegim aigua podem treballar el regalim. Aquesta tècnica consisteix a posar pintures de diferents colors en pots i mostrar als infants com han de pressionar el pinzell per fer que surtin els regalims.
El degoteig
Per practicar la tècnica del degoteig només cal untar el pinzell en la pintura i deixar que aquesta llisqui fins a topar amb el paper o suport escollit. Aquí es pot observar què passa quan cau la gota i s’estavella contra el paper, com canvia de colors si al damunt d’una gota vermella hi cau una altra de blava, etc.
S’ha de posar un tros de paper sobre el terra i l’infant anar deixant caure les gotes dels pinzells. El degoteig permet exercitar el control muscular fent petits moviments amb el canell perquè el pinzell degoti.
Pintura bufada
Per a aquesta tècnica cal preparar pots amb pintures de diferents colors als quals s’afegeix aigua. Es tracta d’untar el pinzell i deixar que caiguin moltes gotes de diferents colors. Posteriorment, amb una canyeta es van bufant les gotes i s’observa com la pintura s’expandeix i deixa un rastre curiós.
Recomanació: Folrar les taules amb paper per no embrutar-les.
L’estampat
Per la tècnica de l’estampat s’han de preparar prèviament utensilis o objectes que serveixin de tampó o segell i que després s’estamparan sobre el paper. Es poden utilitzar fruites, com la pera o la poma obertes per la meitat, patates, esponges, taps de suro, fulles, taps d’ampolla, cordills, canyetes, llanes, etc.
Materials; pera, poma obertes per la meitat, patates, esponges, taps de suro, fulles, taps d’ampolla,.. etc
Les nostres activitats
Tot seguit us deixem un petit dossier amb les activitats de pintura que hem proposat nosaltres. podeu observar a qui pertanyen les fitxes a l'encapçalament de cada pàgina.
Gemma Cabanillas, Cristina Calahorro i Lidia Badosa
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada